Segons la cap d’àrea dels museus gestionats pel Govern (que han rebut 60.273 visites), Rut Casabella, la recuperació del turisme i el fet que s’hagin suprimit les limitacions d’aforament imposades durant la crisi sanitària han permès tornar a incrementar el nombre de visites a les sales museogràfiques del país. També l’increment d’activitats de diversa naturalesa -tot allò relacionat amb la màgia a Casa d’Areny-Plandolit, per exemple- han portat més visitants locals. En el cas concret de Casa de la Vall, “s’ha incrementat el nombre d’agències de viatges que la inclouen” en les seves visites i, alhora, és també el punt on millor s’explica, segona Casabella, “la idiosincràsia” d’Andorra. Casa de la Vall va rebre el 2022 uns 19.000 visitants. Pel Museu Thyssen hi han passat 15.008 visitants i per Casa d’Areny-Plandolit 13.000 visitants. Casabella ha destacat també les bones xifres que la Farga Rossell, que tancada del novembre del 2021 a principi de maig del 2022, en vuit mesos ha rebut les mateixes visites -gairebé 5.000- que va tenir al 2019. També ha ressaltat les visites hagudes a l’Espai Columba, on hi ha d’haver més aviat que tard novetats en relació amb el vídeo-mapatge. Unes jornades sobre el romànic durant el mes de maig van ajudar a fer créixer les visites en aquest espai. Un altre espai sobre el qual s’ha referit estrictament Casabella durant la compareixença per fer balanç de les dades d’assistència als museus ha estat el Postal d’Ordino, que durant aquest 2023 es tancarà com a espai físic. En aquest cas, s’està treballant en la digitalització d’una “col·lecció excel·lent” que durant el que queda d’any es podrà consultar en línia. L’espai on hi ha exposada actualment aquesta mostra servirà per fer activitats relacionades amb l’Era del Raser. En general, ha destacat la cap d’àrea de museus del Govern, “costa molt que la gent s’apropi” als museus. El responsable del BiciLab, on s’ha fet la compareixença i que també ha participat de la presentació, Eduard Tarrés, ha lamentat que “la imatge que es projecta d’Andorra cap a fora” no ajuda al turisme cultural i, menys encara, a la visita dels museus. A més, els residents “no fem prou el turista”. Certament, el públic tipus dels museus és el turista, però l’increment d’activitats en algunes de les sales ha portat a fidelitzar, s’ha dit, el visitant familiar resident. En global, però, “si treballem bé, vindrà la gent”. I per treballar bé i de forma diferent, la incorporació de les noves tecnologies és fonamental, com s’ha començat a evidenciar al Museu de la Bicicleta. El BiciLab va atraure d’octubre a desembre 2.957 visitants, amb “un pes específic de públic local” que els responsables del museu ja esperàvem en aquests primers passos de la sala. Tarrés ha insistit que més que en xifres -ja eren conscients els responsables del museu que d’octubre a març són els pitjors mesos de visites a les sales museístiques- “ens quedem amb el ‘feedback’ de la gent” i amb “l’experiència de visita”, per tal que faci taca d’oli i funcioni el boca-orella, un canal que continua funcionant igual com la promoció amb paper. “Les xarxes socials són un dels canals, però no l’únic”, ha recordat Casabella.